Koncepcja studiów w ramach specjalności
Zarządzanie marketingowe i public relations jest to specjalność z tradycjami, program specjalności obejmuje aktualną, nowoczesną, szeroką problematykę z zakresu funkcjonowania współczesnego rynku i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jak również problematykę z zakresu public relations wraz z narzędziami do jej praktycznego stosowania. Specjalność ta przygotowuje do pracy w działach marketingu, sprzedaży, public relations przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, a także w instytucjach publicznych. Absolwenci mogą wykorzystać nabytą wiedzę na temat mechanizmów i modeli komunikacji korporacyjnej, modeli i instrumentów tej komunikacji z podkreśleniem specyfiki public relations, wiedzę na temat wizerunku i tożsamości organizacji oraz ich wpływu na markę i pozycję przedsiębiorstwa na rynku, kierowania i realizacji działań PR zewnętrznego i wewnętrznego organizacji, kreowania i realizacji strategii działań marketingowych w mediach społecznościowych oraz planowania, przeprowadzania i analizy wyników badań marketingowych.
Wykaz Specjalność obejmuje głównie zagadnienia z zakresu:
- Public relations i komunikacji korporacyjnej
- Organizacja i zarządzanie sferą public relations w firmie
- Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Komunikacja wewnętrzna
- Kreowanie wizerunku pracodawcy
- Zarządzanie komunikacją w przestrzeni międzykulturowej
- Procesy rynkowe i funkcjonowanie przedsiębiorstw na rynku, z wykorzystaniem zasad marketingowych
- Analiza zjawisk rynkowych i używania narzędzi marketingowych do działań przedsiębiorstwa na rynku, przy wykorzystaniu odpowiednich technologii informatycznych
- Pozyskiwanie danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie marketingu i sprzedaży
- Analizowanie procesów w przedsiębiorstwie w kontekście tworzenia i dostarczania wartości dla klientów
- Praca zespołowa i komunikacja interpersonalna
Perspektywy zawodowe
- Agencje reklamowe
- Agencje PR
- Agencje kreatywne
- Domy mediowe
- Media (TV, radio, prasa, itp.)
- Media społecznościowe
- Własna działalność gospodarcza
- Jednostki samorządu terytorialnego, urzędy
- Organizacje pozarządowe, społeczne
- Firmy doradcze i szkoleniowe
- Przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe