Koncepcja studiów w ramach specjalności
Celem kształcenia na specjalności administracja finansowo-gospodarcza jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry do pracy w działach administracyjno-gospodarczych, w urzędach niższego i wyższego szczebla oraz w podmiotach gospodarczych. W trakcie studiów w ramach specjalności Administracja Finansowo-Gospodarcza studenci zdobędą gruntowną wiedzę i umiejętności w zakresie szeroko rozumianego zarządzania finansowego, działalności gospodarczej, prawa handlowego oraz rozwiązywania problemów występujących w powyższych obszarach.
Program specjalności obejmuje m.in. problematykę sytemu polskiego i unijnego prawa finansowego. Absolwent zna podstawowe instytucje prawa finansowego, potrafi identyfikować zagadnienia i problemy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także analizować i stosować przepisy prawa podatkowego, finansowego i gospodarczego. Specjalność umożliwia zdobycie oraz rozwinięcie kompetencji do realizacji zadań z obszaru szeroko pojętej administracji finansowo-gospodarczej.
Ukończenie specjalności zapewnia wiedzę z zakresu:
– Polskiego systemu podatkowego
– Struktury administracji podatkowej
– Prawa finansowego
– Prawa gospodarczego
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności mogą być zatrudnieni w jednostkach sektora finansów publicznych jako specjaliści ds. finansów, w tym – w ministerstwach, urzędach centralnych, w urzędach administracji podatkowej, w tym – w urzędach skarbowych, urzędach celnych, izbach administracji skarbowej, podmiotach gospodarczych, instytucjach finansowych, w ramach sektora publicznego i prywatnego, w tym m. in – w bankach, stowarzyszeniach.