Koncepcja studiów
Specjalność przeznaczona jest dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką zarządzania relacjami z klientami. Specjalizacja dostarcza wiedzy i nabywania umiejętności z zakresu budowania długotrwałych relacji z klientem. Absolwenci nabędą wiedzę i umiejętności między innymi z zakresu tworzenia skutecznych strategii handlowych, w których główny nacisk kładzie się na jakość i relacyjne podejście do kontrahenta, klienta, czy partnera biznesowego. Specjalność kształci specjalistów dla działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, osób odpowiedzialnych za wdrażanie nowych strategii sprzedaży. Specjalizacja dedykowana jest również dla kształtowania przedstawicieli handlowych, w celu zweryfikowania strategii handlowych w kierunku koncentracji na kliencie, w tym indywidualizowania ofert i programów marketingowych oraz nabycie umiejętności
w zakresie wdrożenia, użytkowania oraz utrzymania systemów informatycznych CRM.
Specjalność obejmuje głównie zagadnienia z zakresu:
- Istota marketingu relacji
- Zarządzanie relacjami z klientami w podmiotach gospodarczych- szanse i wyzwania
- System CRM w praktyce
- Tworzenie i wdrażanie skutecznych strategii
- Zarządzania zmianą
- Zarządzanie jakością
- Identyfikacja klienta kluczowego
- Sprzedaż i negocjacje z klientem kluczowym
- Plan rozwoju i współpracy z klientem
Perspektywy zawodowe
Absolwent tej specjalności będzie dobrze przygotowany do pracy jako menedżer i praktyk zarządzania organizacją, specjalista działów sprzedaży i marketingu w MŚP oraz korporacjach i administracji publicznej.