Koncepcja studiów w ramach specjalności
Specjalność menadżer biznesu przygotowuje studentów do pracy w organizacjach różnej wielkości, zarówno MŚP jak i dużych korporacjach, oraz otwartości na prowadzenie własnej działalności oraz podjęcia studiów drugiego stopnia oraz samokształcenia. Absolwent tej specjalności otrzymuje wszechstronną i gruntowną wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, dotyczącą istoty, prawidłowości, problemów funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw, oraz instytucji publicznych, a także sposobów skutecznego i efektywnego rozwiązywania pojawiających się problemów. Zdobywa również wiedzę niezbędną do skutecznego zarządzania biznesem, w tym tworzenia biznesplanu, wyboru i realizacji strategii, zarządzania poszczególnymi funkcjami przedsiębiorstwa (zarzadzania projektami, jakością, marketingiem, finansami, HR, innowacjami oraz budowaniem kontaktów z otoczeniem), prowadzenia analiz i budowania przewagi konkurencyjnej. Zdobyta wiedza i umiejętności powinny ukształtować takie cechy absolwenta jak: przedsiębiorczość, wpływ na rzeczywistość, zdolność podejmowania efektywnych decyzji strategicznych, dokonywanie ocen i formułowanie opinii, chęć odniesienia sukcesu zarówno osobistego jak i zawodowego.
Wykaz Specjalność obejmuje głównie zagadnienia z zakresu:
- Koncepcje i style przywództwa
- Przywództwo a zarządzanie firmą w warunkach niepewności
- Tworzenie i wdrażanie skutecznych strategii
- Przywództwo a zaufanie w tworzeniu i zarządzaniu zespołem
- Metody i techniki wywierania wpływu
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Kierowania zespołem ludzi
- Zarządzania zmianą
- Zarządzanie jakością.
Perspektywy zawodowe
Absolwent pozyskuje kompetencje zarówno biznesowe jak i interpersonalne. Kompetencje biznesowe odgrywają kluczową rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem itp. tworzenie biznesplanu, tworzenie i realizacja strategii, zarządzanie kryzysem w organizacji, zarządzanie projektami, zarządzanie takimi funkcjami przedsiębiorstwa jak marketing, finanse, innowacje, HR). Grupa druga kompetencji, czyli kompetencje interpersonalne, związane są z zarządzaniem ludźmi i kontaktami z klientami (np. kierowanie zespołem, przywództwo, motywowanie, kreatywność). Absolwent tej specjalności będzie dobrze przygotowany do pracy jako menedżer i praktyk zarządzania organizacją, zarzadzania zasobami ludzkimi i innymi działami organizacji. W odniesieniu do znajomości mechanizmów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami w różnego typu organizacjach, jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania procesami (przedsięwzięciami) w organizacjach o charakterze gospodarczym jak i administracyjnym.