Koncepcja studiów w ramach specjalności
Marketing interaktywny to specjalność dla ludzi, którzy idą z duchem czasu i chcą pracować przy wykorzystaniu nowoczesnych mediów, w tym także Internetu, serwisów społecznościowych, blogów oraz planowania działań marketingowych on-line i kampanii w nowoczesnych mediach. Specjalność ta przygotowuje do pracy poprzez zajęcia warsztatowe prowadzone przez specjalistów-praktyków mających doświadczenie i sukcesy w tym zakresie. To specjalność dla osób, które interesują się nowoczesnym marketingiem, cyberprzestrzenią i mają zamiar w przyszłości ciągle się rozwijać, korzystając z możliwości, jakie daje współczesna technika.
Studia na tej specjalności obejmują między innymi następujące tematy:
- środowisko nowoczesnych technologii IT
- umiejętność przygotowywania prezentacji
- znajomość nowoczesnych narzędzi IT wykorzystywanych w biznesie
- umiejętności w zakresie prowadzenia w sieci działań o charakterze PR
- marketing on-line
- znajomość zasad wykorzystywania takich narzędzi jak: wideo on-line, PR on-line, e-mail, media społecznościowe, telefonia komórkowa, gry on-line, blogi, mikroblogi
- działalność gospodarcza w sieci
- kompetencje w zakresie utrzymywania sieci kontaktów (afiliacja)
- reklama behawioralna i marketing zintegrowany
- komunikacja między poszczególnymi mediami
- kompetencje w zakresie planowania strategicznego kampanii on-line
Perspektywy zawodowe
Absolwenci specjalności marketing interaktywny z pewnością staną się bardzo atrakcyjni na regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy, bowiem ta specjalność przygotowuje do pracy w realiach globalnej informatyzacji. Dzięki kompleksowemu przygotowaniu z pewnością znajdą zatrudnienie w firmach, których działalność koncentruje się na e-biznesie. Zostaną także przygotowani do podjęcia własnej działalność on-line. Niewątpliwie zostaną wyposażeni w wiedzę, która pozwoli spełniać się w e-sklepach i e-firmach z każdej branży. Możliwości zatrudnienia jest bardzo wiele, nie sposób jest wszystkie wymienić. Jednak do najczęstszych miejsc pracy zaliczyć należy przede wszystkim agencje reklamowe, marketingowe, agencje PR, działy komunikacji zewnętrznej.