Koncepcja studiów
Specjalność turystyka międzynarodowa obejmuje wiedzę o międzynarodowym rynku turystycznym, przekształceniach i rosnących wymaganiach w tym zakresie, jakie stanęły przed turystyką międzynarodową w warunkach swobodnego przekraczania granic oraz intensyfikacji wymiany gospodarczej, przepływu osób i kapitału. Celem studiów na tej specjalności jest wykształcenie specjalistów w zakresie organizacji i obsługi międzynarodowego ruchu turystycznego oraz zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi. Student zapoznaje się z nowoczesnymi metodami organizacji i zarządzania w gospodarce turystycznej, uwarunkowaniami rozwoju i mechanizmami funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych w wymiarze międzynarodowym. Zdobywa umiejętności planowania i realizacji przedsięwzięć służących rozwojowi turystyki zagranicznej oraz uczy się kierowania nimi. Program studiów przewiduje przedmioty w zakresie prawa, kultury i historii sztuki. Podczas zajęć warsztatowych studenci opracowują strategie działania na zagranicznych rynkach turystycznych.
Specjalność obejmuje zagadnienia z zakresu:
- obsługi i organizacji międzynarodowego ruchu turystycznego
- funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych
- prawa turystycznego
- gospodarki turystycznej
- zagranicznych rynków turystycznych
- geografii turystycznej świata
- marketingu w gospodarce turystycznej
- regionów turystycznych w Polsce i na świecie
- polityki Unii Europejskiej w zakresie turystyki i rekreacji
- podstaw hotelarstwa
- agroturystyki
Perspektywy zawodowe
Absolwent tej specjalności będzie merytorycznie oraz praktycznie przygotowany do pracy w przedsiębiorstwach i firmach turystycznych zajmujących się obsługą międzynarodowego ruchu turystycznego, kierowania i zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Będzie posiadał wiedzę niezbędną do prowadzenia działań w zakresie organizacji i animacji imprez turystyczno-rekreacyjnych i kulturalnych. Zyska kompetencje umożliwiające zatrudnienie w jednostkach administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialnych za rozwój turystyki, jak również w polskich i zagranicznych instytucjach obsługi ruchu turystycznego, biurach i agencjach turystycznych.