Koncepcja studiów
Public relations to świadome i planowe kreowanie wizerunku osób i instytucji. Żadna współczesna instytucja nie może poprawnie funkcjonować bez specjalisty zajmującego się tworzeniem i nadzorowaniem strategii wizerunkowej marki. Prawidłowy proces komunikowania się firm i instytucji ze swoim otoczeniem powinna koordynować osoba specjalnie do tego przygotowywana, fachowiec ds. public relations. Studia na tej specjalności przekazują wiedzę z zakresu tworzenia i zarządzania procesami komunikacyjnymi, budowania relacji z klientem i mass mediami, badań opinii publicznej, technik negocjacji. Public relations to dziedzina powiązana z dziennikarstwem i reklamą, program studiów przewiduje więc zdobycie umiejętności redaktorskich oraz wiedzy z zakresu teorii i psychologii reklamy.
Studia koncentrują się wokół następujących obszarów wiedzy:
- komunikowanie społeczne
- teoria i strategie public relations
- kreowanie wizerunku
- zintegrowana komunikacja marketingowa
- warsztat dziennikarski
- zastosowanie psychologii w public relations
- zasady tworzenia wydawnictw firmowych
- współpraca ze środkami masowego przekazu
- organizacja wydarzeń public relations
Perspektywy zawodowe
Absolwent znajdzie zatrudnienie na stanowiskach: specjalisty public relations i marketingu medialnego, doradcy w zakresie komunikacji, doradcy kreującego wizerunek osób, firm, instytucji. Będzie przygotowany do zawodu trenera w zakresie pr, prezentacji osobistej, negocjacji i skutecznej komunikacji. Absolwenci tej specjalności pełnią funkcje koordynatorów ds. kontaktów zewnętrznych i wewnętrznych, promocji instytucji, firm. Przygotowani są do zadań związanych z kreowaniem polityki informacyjnej, planowaniem strategii oraz organizowaniem kampanii informacyjnych.