Koncepcja studiów w ramach specjalności
Obecnie w działalności gospodarczej trudno sobie wyobrazić podejmowanie właściwych decyzji bez znajomości psychologii. Celem studiów na tej specjalności jest przekazanie studentom wiedzy i nabycie przez nich umiejętności psychologicznych przydatnych w marketingu, public relations, rekrutacji kadry czy wspieraniu zespołu w czasie zmian i restrukturyzacji. Studenci zdobywają umiejętności współpracy z przedsiębiorstwami i instytucjami, poznają sposoby zwiększania potencjału i motywacji pracowników, uczą się kreatywnego rozwiązywania problemów. Studia na specjalności psychologia w biznesie dostarczają studentowi szerokiej wiedzy na temat wpływu psychospołecznych warunków pracy na funkcjonowanie ludzi i przedsiębiorstw, uczą radzenia sobie ze stresem, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
Studia w ramach specjalności koncentrują się wokół następujących zagadnień:
- psychologia konsumenta i marketingu
- psychologia komunikacji społecznej
- psychologia perswazji
- programy wspierania pracowników
- kształtowanie wizerunku firmy i marki
- psychologia menedżera
- psychologia reklamy
- stosowana psychologia twórczości
- psychologia podejmowania decyzji i oceny ryzyka
- biznesie
- negocjacje i mediacje
- konflikt w biznesie i zarządzanie konfliktem
- stres i radzenie sobie ze stresem w biznesie
Perspektywy zawodowe
Absolwent otrzymuje wykształcenie, które daje mu solidne podstawy, by ubiegać się o pracę w roli specjalisty do spraw psychologii w firmach consultingowych, agencjach reklamowych, działach personalnych, agencjach headhunterskich, działach marketingu i PR, biurach promocji miast, kancelariach adwokackich obsługujących podmioty gospodarcze, bankach i funduszach powierniczych. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów na specjalizacji psychologia w biznesie stwarzają również możliwość świadczenia usług psychologicznych w ramach własnej działalności gospodarczej lub wykonywania zleceń na rzecz szeroko rozumianego biznesu jako tzw. freelancer.