Koncepcja studiów
Celem tej specjalności jest zapoznanie studenta z rolą sztuki medialnej oddziałującej poprzez obraz i słowo. Studia promocja i reklama rozwijają kreatywność i wyposażają w wiedzę oraz umiejętności konieczne do prowadzenia kampanii promocyjnej i reklamowej. Uczą zasad przygotowania i wydawania profesjonalnych materiałów informacyjnych, organizowania działalności promocyjnej. W programie studiów znajdują się zagadnienia z zakresu reklamy jako formy komunikacji, psychologii reklamy, badania jej efektywności.
Specjalność opiera się na zagadnieniach z następujących obszarów:
- teoria oraz techniki, strategie reklamy i promocji
- zarządzanie relacjami z klientem
- badania marketingowe
- język i obraz w reklamie
- planowanie kampanii promocyjnych
- system komunikacji marketingowej firmy
- grafika komputerowa w reklamie
- psychologia reklamy
- rynek mediów reklamowych
Perspektywy zawodowe
Absolwent otrzymuje wykształcenie, które daje mu solidne podstawy, by ubiegać się o pracę w agencjach reklamowych czy w domach mediowych. Może wykonywać zawód: specjalisty ds. kreowania wizerunku, specjalisty ds. reklamy, koordynatora ds. promocji, specjalisty w zakresie kupowania czasu antenowego i przestrzeni reklamowej (media buyers), jak również osoby odpowiedzialnej za kreowanie marki. Absolwent znajdzie zatrudnienie w działach PR i współpracy z mediami, marketingu i promocji.