Koncepcja studiów
Specjalność marketing polityczny odkrywa przed słuchaczami tajniki świata polityki i mediów. Jej istotą jest opanowanie sztuki skutecznej komunikacji politycznej i perswazji oraz umiejętność zarządzania wewnętrznymi strukturami politycznymi. Kompetencje nabyte w trakcie studiów umożliwiają skuteczne oddziaływanie na opinię publiczną oraz pozwalają w sposób przekonujący prezentowa idee i strategie. Wiedza zdobyta podczas zajęć z dziedzin takich jak nauki polityczne i społeczne czy teoria polityki pozwalają na samodzielną ocenę i analizę zjawisk oraz procesów zachodzących w życiu publicznym. Warsztaty praktyczne uczą stosowania socjotechnik, negocjacji i sztuki publicznego przemawiania.
Program studiów koncentruje się wokół następujących zagadnień:
- komunikowanie polityczne
- systemy polityczne i medialne
- negocjacje i mediacje
- sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych
- reklama, strategie public relations i oddziaływanie przez media
- kreowanie wizerunku polityka
- organizacja kampanii wyborczej
- psychologia polityki
- językowe techniki oddziaływania na odbiorcę
Perspektywy zawodowe
Absolwent marketingu politycznego może być zatrudniony jako specjalista do spraw komunikowania masowego, organizator kampanii politycznych i eventów. Może pracować jako doradca personalny, analityk polityczny czy trener w zakresie wystąpień publicznych. Absolwent może znaleźć zatrudnienie w biurach organizacji politycznych, parlamentarzystów, radnych na stanowisku asystenckim. Może także samodzielnie wykonywać zawód polityka. Student uzyskujący tytuł licencjata w dziedzinie marketingu politycznego jest również przygotowany do roli specjalisty do spraw marketingu, promocji, reklamy i pr.