Koncepcja studiów
Studia te uczą skutecznej komunikacji w otoczeniu biznesowym, gdzie informacja przekazywana nabywcom, pośrednikom, odbiorcom, a nawet konkurencji kreuje i decyduje o pozycji firmy. Istotną rolę odgrywa również przekazywanie wiadomości wewnątrz przedsiębiorstwa czy organizacji, które zapewnia skuteczność działań. Podczas kształcenia na tej specjalności student nauczy się wdrażać sprawdzone i skuteczne narzędzia komunikacji, ze szczególnym naciskiem na komunikację interpersonalną, perswazję i socjotechniki wywierania wpływów. Program zapewnia także zdobycie umiejętności kierowania zespołem oraz sztuki mediacji dzięki poznaniu technik negocjacji podczas zajęć warsztatowych.
Specjalność koncentruje się wokół następujących zagadnień:
- komunikacja wewnętrzna, korporacyjna
- kształtowanie więzi komunikacyjnej z klientem
- marketing
- zarządzanie kryzysem
- inspirujące przywództwo (coaching, leadership)
- PR i kreowanie wizerunku
- etyka działalności gospodarczej i biznesu
- wystąpienia publiczne i sztuka oratorska
- media i Internet w komunikacji biznesowej
Perspektywy zawodowe
Student uzyskując tytuł licencjata w zakresie komunikacji w biznesie jest poszukiwanym na rynku ekspertem do spraw komunikacji wewnętrznej, promocji oraz komunikacji z rynkiem. Jego zadaniem będzie przekazywanie informacji o firmie i jej ofercie. Absolwent może również podjąć pracę jako specjalista ds. reklamy i pr, analityk rynku. Może być odpowiedzialny za kontakty z klientem lub z mediami.