Koncepcja studiów
Student tej specjalności otrzymuje wiedzę z zakresu funkcjonowania współczesnego handlu, w tym handlu elektronicznego, oraz marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem handlowym. Nabywa umiejętności wykorzystania nowoczesnych metod i technik sprzedaży (także internetowej), diagnozowania popytu i organizowania kampanii reklamowych, prowadzenia dokumentacji związanej ze sprzedażą. Otrzymuje przygotowanie dotyczące promocji, ekonomiki i organizacji przedsiębiorstw handlowych, ich analizy ekonomicznej oraz rozliczeń transakcji handlowych (krajowych i międzynarodowych). Poznaje techniki komunikowania się z klientami, techniki negocjacyjne oraz najważniejsze strategie konkurencji. Zdobywa wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania sprzedażą, sposobów tworzenia sieci handlowej, prowadzenia handlu hurtowego i detalicznego (również w obiektach wielkopowierzchniowych), krajowego i międzynarodowego.
Specjalność obejmuje zagadnienia z zakresu:
- marketingu (w tym on-line) i badań marketingowych
- prawa handlowego, celnego i dewizowego oraz prawnych podstaw funkcjonowania przedsiębiorstw handlowych
- promocji i reklamy
- zarządzania przedsiębiorstwem handlowym
- metod i technik sprzedaży, w tym technik e-commerce
- ekonomiki i organizacji przedsiębiorstw handlowych
- międzynarodowych stosunków gospodarczych
- analizy ekonomicznej i rozliczeń transakcji handlowych
- nauki o komunikowaniu, treningu interpersonalnego i prowadzenia negocjacji
- transportu i spedycji
Perspektywy zawodowe
Absolwent będzie przygotowany do pracy w podmiotach funkcjonujących w sferze handlu i marketingu, m.in. na stanowiskach: specjalista ds. marketingu, Sales Manager, Brand Manager, Account Manager, Category Manager, specjalista ds. zakupów itp. Może również podjąć pracę jako analityk w agencjach badań marketingowych oraz jako copywriter i Project Manager w agencjach reklamowych. Absolwent tego kierunku posiada także wiedzę i umiejętności potrzebne do prowadzenia handlu internetowego oraz świadczenia szeroko rozumianych usług e-commerce. Jednocześnie studia na tej specjalności przygotowują do prowadzenia własnej firmy.