Koncepcja studiów
Broker informacji jest powszechnie uznawany za zawód przyszłości. Jest to osoba, która profesjonalnie zajmuje się wyszukiwaniem i udostępnianiem informacji o potencjalnych konkurentach, produktach, usługach, dostawcach czy kontrahentach. Jego zadaniem jest wyławianie z Internetu, bibliotek, archiwów i innych źródeł konkretnych wiadomości wg ściśle określonego kryterium. Specjalizuje się w zdobywaniu, selekcjonowaniu i ocenianiu wartości informacji. Jest pośrednikiem między zasobami informacji, a ludźmi i instytucjami, którzy ich potrzebują. Studia te dostarczają studentowi szerokiej wiedzy na temat systemów informacyjno ? wyszukiwawczych, sposobów fachowego pozyskiwania i weryfikowania informacji w sieci oraz korzystania z elektronicznych baz danych i multiwyszukiwarek. Student zdobywa także umiejętność organizowania pracy zespołowej oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania.
Studia zapewniają edukację w zakresie następujących dziedzin:
- PR i komunikacja z klientami
- nauki społeczne i humanistyczne
- metody pozyskiwania, przetwarzania i archiwizowania informacji
- prawne formy prowadzenia działalności infobrokerskiej
- marketing i public relations
- zarządzanie, narzędzia i organizacja pracy brokera informacji
- realizacja projektu infobrokerski
Perspektywy zawodowe
Absolwent może pracować dla firmy brokerskiej lub jako dokumentalista ? researcher w prasie, radiu, telewizji, w bibliotekach publicznych i specjalistycznych, działach dokumentacyjnych firm i przedsiębiorstw. Zaletą tej profesji jest możliwość otworzenia prywatnej kancelarii brokerskiej i oferowanie usług infobrokerskich bezpośrednio branżom biznesowym i przemysłowym, firmom marketingowym, producentom oprogramowania, wydawcom, literatom i dziennikarzom oraz kancelariom prawnym, firmom farmaceutycznym, a nawet bankom. Broker informacji potrafi pozyskiwać potencjalnych klientów, dokładnie śledzić konkurencję zleceniodawcy, zbierać informacje ogólne o rynku określonych usług czy towarów, a także spełniać zadania agencji PR w codziennym monitorowaniu mediów pod kątem określonej firmy.