Koncepcja studiów w ramach specjalności
Celem studiów jest przygotowanie studentów do zarządzania wiedzą z wykorzystaniem narzędzi informatycznych w jednostkach administracji publicznej oraz do prowadzenia przez nich projektów informatycznych w administracji rządowej i jednostkach samorządu terytorialnego. Celem studiów jest także wyposażenie studentów w umiejętności poznawania nowoczesnych technologii, dzięki temu będą w stanie podnieść jakość świadczonych usług publicznych.
Studia w ramach specjalności koncentrują się na zagadnieniach dotyczących m.in.:
- podstaw prawnych administracji elektronicznej, jej systemów
- nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji
- elektronicznego obiegu dokumentów w administracji publicznej
- podstawowych programach oraz zasad bezpieczeństwa w sieci
- zastosowania systemów IT w administracji
Perspektywy zawodowe:
Absolwent tej specjalności będzie wysoko wykwalifikowanym specjalistą posiadającym umiejętności cenione na współczesnym rynku pracy. Wyróżniać go będzie znajomość prawa z zakresu administracji oraz praktyczna wiedza i umiejętności dotyczące sporządzania i obiegu dokumentów elektronicznych, procedury pracy w sieci, podpisu elektronicznego oraz obsługi urządzeń i programów elektronicznych. Absolwent e-administracji zostanie przygotowany do pracy urzędniczej w administracji publicznej i gospodarczej oraz wszelkich instytucjach współpracujących z administracją publiczną, np. prowadzących licytacje elektroniczną, wymianę dokumentów, składających oferty lub zapytania.