Koncepcja studiów w ramach specjalności
Specjalność administrowanie kadrami została przygotowana w taki sposób aby absolwenci posiadali specjalistyczną wiedzę z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych czy prowadzenia spraw osobowych. Specjalność jest adresowana do szerokiego grona odbiorców potrzebujących właśnie takiej wiedzy i umiejętności. Powinno ono zainteresować każdego kogo ciekawi problematyka zarządzania firmą lub instytucją. Kształcenie na tej specjalności pozwoli w przyszłości zapewnić wysoką jakość i kulturę pracy, a także zapewnić, poprawne relacje interpersonalne, prawidłowe stosowanie przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatków dotyczących spraw pracowniczych.
Studia w ramach specjalności koncentrują się na zagadnieniach dotyczących m.in.:
- stosunku pracy – nawiązania, zmiany treści i rozwiązanie,
- obowiązków stron stosunku pracy,
- odpowiedzialności pracownika i pracodawcy,
- dyskryminacji i mobbingu w pracy,
- zakazu konkurencji w zatrudnieniu,
- urlopów pracowniczych i zwolnień od pracy,
- ubezpieczeń społecznych,
- prowadzenia spraw osobowych,
- rodzajów odpowiedzialności związanej ze stosunkiem pracy,
- uprawnień pracowniczych,
- zarządzania ryzykiem kadrowym z elementami psychologii zarządzania,
- organizacji kadr i komunikacji w pracy,
- organizacji i zarządzania czasem pracy.
Perspektywy zawodowe:
Po ukończeniu tej specjalności absolwent zostanie przygotowany do podjęcia pracy w działach kadr organów administracji publicznej oraz do administrowania kadrami podmiotów prywatnych. Specjalność ta może stać się także przydatna dla osób prowadzących własną działalność gospodarczą ale także dla tych wszystkich którzy w przyszłości chcą być menedżerami, kierownikami, kierującymi działami personalnymi, specjalistami od spraw kadrowo-płacowych.