skype wsh radom
rekrutacja online

Administracja publiczna

Koncepcja studiów w ramach specjalności

Celem studiów na specjalności Administracja publiczna jest ugruntowanie wiedzy z zakresu nauk społecznych, ekonomicznych i prawnych, rozwinięcie umiejętności identyfikacji i analizy oraz rozwiązywania problemów, które mogą pojawić się w pracy zawodowej. W szczególności specjalność przygotowuje do efektywnej realizacji zadań związanych ze sferą działalności administracji publicznej. Umożliwia także rozwinięcie praktycznych umiejętności podejmowania samodzielnych, merytorycznych, konstruktywnych i zgodnych z prawem decyzji oraz działań na rzecz środowisk lokalnych, regionalnych, a także współpracy z instytucjami.


Ukończenie specjalności zapewnia wiedzę z zakresu:

– administracji publicznej w Polsce

– ustroju i podstaw funkcjonowania administracji centralnej i samorządowej

– struktury administracji podatkowej i skarbowej oraz problematyki finansów

– działalności organów porządku publicznego

– organizacji pracy biurowej w administracji


Perspektywy zawodowe

Absolwenci specjalności są profesjonalnie przygotowani do realizacji zadań merytorycznych i organizacyjnych w administracji publicznej oraz do wszelkich zadań wykonywanych na szeroko pojętych stanowiskach administracyjno-biurowych. Mogą być zatrudnieni jako specjaliści w różnych działach/departamentach urzędów niższego i wyższego szczebla, instytucjach, organizacjach pożytku publicznego, wszelkich podmiotach wykonujących zadania we współpracy z administracją publiczną.

 

Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookies, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki.
OK
x