Udostępnij
W dniu 6 maja 2021 roku, odbył się wykład Prof. dr hab. Miroslava Foreta – wykładowcy College of International and Public Relations Prague (Republika Czeska) – dla studentów WSH na temat „Marketingowe techniki badawcze”.
Prof. Miroslav Foret jest Dyrektorem Czeskiego Centrum Rozwoju Małego Biznesu założonego i finansowanego przez Środkowoeuropejską Komisję Rozwoju Małych Przedsiębiorstw przy Kongresie Stanów Zjednoczonych. W swojej karierze naukowej brał udział w wielu projektach, między innymi w badaniach wskaźników społecznych i planowania społecznego, świadomości społecznej i opinii publicznej, Communicating Town, Partnership for Local Development, itp. Odbył staże profesora wizytującego i staże naukowe w ośrodkach akademickich w Austrii, USA, Federacji Rosyjskiej, Hiszpanii, Holandii, Węgrzech, Słowacji i Ukrainie.
Podczas wykładu Prof. Foret zapoznał studentów z problematyką badań marketingowych i przedstawił praktyczne techniki i metody badań w warunkach konkretnych działań praktycznych. Omówił przykłady oparte na wynikach badań przeprowadzonych w Międzynarodowym Instytucie Marketingu, Komunikacji i Przedsiębiorczości (IIMCE) w Brnie. Zwrócił uwagę na zalety i wady stosowania technik marketingowych – badań kwestionariuszowych, wywiadu indywidualnego, obserwacji i eksperymentu – w celu uzyskania danych empirycznych w badanym środowisku. Szczegółowo objaśnił różnice między pytaniami bezpośrednimi i pośrednimi. Przedstawił zalety i wady różnych rodzajów pytań – otwartych, zamkniętych i półotwartych. Wykład cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony studentów i był dla nich usystematyzowaniem wiedzy w zakresie technik i metod badawczych, pomocnych w przygotowaniu prac dyplomowych i realizowaniu projektów badawczych podczas studiów. Ponadto prowadzony był w sposób komunikatywny w języku angielskim, co również było okazją do bezpośredniego obcowania z żywym językiem obcym, nauczanym w naszej Uczelni.