Jak wychować szczęśliwe dziecko? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć każdy troskliwy rodzic i opiekun. Wyższa Szkoła Handlowej w Radomiu oraz Radomska Akademia Rozwiązywania Problemów Wychowawczych przy WSH chcą w tym pomóc, zapraszając wszystkich przyszłych i obecnych rodziców, wychowawców, a także wszystkich zainteresowanych tematem na warsztat otwarty online! Dołącz do nas 6 lutego 2021 roku o godzinie 13.00! Warsztat Radomskiej Akademii Rozwiązywania Problemów Wychowawczych oraz Otwartej Akademii Online WSH, poprowadzi: Prof. WSH dr Andrzej Gołębiowski
Fundamentem, na którym opiera się wychowanie dzieci i młodzieży w perspektywie pedagogiki szczęścia jest etyka wartości. Głównym filarem budowania szczęścia człowieka jest oparcie życia i rozwoju osobistego na spójnym systemie wartości. Wartości trwałych, uniwersalnych i nieprzemijających. Szczęście, jakiego człowiek doświadcza jest gwarantem jego samorealizacji, otwartości na zmianę i budowanie świata, w którym życie budzi zachwyt a wyznaczanie sobie kolejnych celów oraz ich osiąganie staje się pasją. Droga do osiągnięcia szczęścia to sztuka życia marzeniami i spełnianie tych marzeń. Droga do szczęścia to droga do samorealizacji, do spełnienia, do sukcesu, do zbudowania wokół siebie i dla siebie dobrego, autentycznego i satysfakcjonującego życia. Budowanie prawdziwego i trwałego szczęścia odbywa się zawsze w kontekście drugiego człowieka, w kontakcie ze światem, z samym sobą i z Bogiem. Odkrywanie piękna, zachwyt nad światem, każdego dnia – to pasja, realizowana w perspektywie wdzięczności. Pasją jest spotkanie z drugim człowiekiem, towarzyszenie mu w jego rozwoju, kreowanie jego najpiękniejszych parametrów tożsamościowych, wyróżniających go spośród innych ludzi. Pasją na drodze ku szczęściu jest przekraczanie siebie, wychodzenie ze schematów, otwartość na zmiany i życie pełnią. Misją rodziców, nauczycieli, wychowawców, „pedagogów szczęścia” jest pomoc drugiemu człowiekowi by żył na miarę swojego serca – aby był szczęśliwy w tym miejscu w którym znajduje się każdego dnia w swoim życiu. Szczęście widziane w perspektywie wychowania, jest budowaniem cywilizacji miłości. Realizowanie funkcji wychowawczej przez rodziców, dziadków, jest postrzegane w kategoriach spotkania z drugim człowiekiem, budowania więzi społecznych opartych na Wolności, Przyjaźni, Miłości i Dobru. Każde spotkanie z drugim człowiekiem staje się przestrzenią dla realizacji osobistych marzeń, aspiracji pasji. Spotkanie jest wydarzeniem, które realizuje się poprzez Czas – Uwagę – Dobro dawane sobie wzajemnie z wdzięcznością. Budowanie szczęścia i wychowanie szczęśliwego człowieka w wymiarze indywidualnym staje się fundamentem szczęścia w przestrzeni społecznej.
Zespół: Radomska Akademia Rozwiązywania Problemów Wychowawczych
kod dostępu: tgo0xsg
Wstęp wolny!
JAK DOŁĄCZYĆ?
DOŁĄCZ DO WYKŁADU JAKO GOŚĆ:
- Kliknij na TUTAJ
- Zaloguj się jako gość podając:
login: guest@wsh.pl
hasło: WSHRadom2020
(wielkość liter ma znaczenie)
- Przejdź do kalendarza (aby zobaczyć wydarzenia – zmień tryb wyświetlania kalendarza jak poniżej) i znajdź właściwe spotkanie. Kliknij na nie i za pomocą przycisku dołącz (w prawym górnym rogu ekranu dołączamy do spotkania).
Zapraszam
Prof. WSH dr Agnieszka Sadowska
Kontakt: asadowska@wsh.pl
Prof. WSH dr Andrzej Gołębiowski, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu – Pedagog Szczęścia.
Andrzej Adam Gołębiowski, urodzony 21 sierpnia 1969 roku w Skaryszewie. Stopień naukowy doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki otrzymał w roku 2000 w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jego uzyskanie poprzedziły studia magisterskie i doktorskie w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego). Specjalizacja naukowa to obszary pedagogiki specjalnej, nauki o rodzinie, polityka społeczna. Przedmiotem zainteresowań zawodowych, wyznaczających jednocześnie obszary prowadzonych badań naukowych, pozostaje od lat problematyka rozwoju człowieka, profilaktyka i terapia uzależnień, budowanie społeczeństwa obywatelskiego, opartego na etyce wartości i pedagogice szczęścia.
Aktualnie podejmowana aktywność badawcza, naukowa i zawodowa oscyluje wokół problemu pedagogii szczęścia. Kreując swój rozwój osobisty i zawodowy ukończył studia podyplomowe w zakresie: 1. Organizacja i zarządzanie w pomocy społecznej. 2. Coaching. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi. W ramach specjalizacji zawodowych uczestniczył w szkoleniach i kursach z zakresu profilaktyki i terapii uzależnień, rozwoju osobowości i polityki społecznej wobec dziecka osieroconego i krzywdzonego.
Aktualnie Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. Wykładowca przedmiotów w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej i profilaktyki uzależnień. Coach i trener rozwoju osobistego. Członek Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej i Drohiczyńskiego Towarzystwa Naukowego. Współzałożyciel Stowarzyszenia Dom Prawa i członek Radomskiego Stowarzyszenia Pokoleń. Członek Rady Naukowej Centrum Profilaktyki Społecznej w Milejówku i Diecezjalnej Rady Duszpasterstwa Trzeźwości Diecezji Radomskiej.
Prywatnie, mąż i ojciec: córki i dwóch synów. Pasjonat turystyki górskiej. Badacz i wielbiciel twórczości Józefa Tischnera i Włodzimierza Sedlaka.