Udostępnij
23 maja odbył się warsztat pt: „Umiejętności interpersonalne kluczem do rozwoju inteligencji emocjonalnej” dla studentów Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. Na początku uczestnicy dokonali refleksji nad swoimi zasobami zewnętrznymi oraz wewnętrznymi, które miały być pomocne w trakcie warsztatu. Celem była aktywizacja zasobów tkwiących w studentach. Rozważaniu podjęto także ich obawy oraz oczekiwania dotyczące powyższych zajęć.
Głównym tematem omawianego spotkania były umiejętności interpersonalne takie jak: zdolności komunikacyjne, asertywność, praca w zespole, negocjacje, odporność na stres, a także odpowiednie zarządzenie zasobami. Poruszona została także istotna kwestia zdolności do adaptacji społecznej. W szczególności był to istotny element spotkania, ze względu na aktualnie potrzebną zdolność do adaptacji do zmieniającej się rzeczywistości w związku z obecną sytuacja epidemiologiczną na świecie. Kolejną niezwykle ważną kwestią była komunikacja werbalna, niewerbalna, bariery komunikacyjne oraz zasady skutecznego przekazywania informacji zwrotnej. Warsztat także dotyczył emocji i ich wpływu na nasze funkcjonowanie.
Pojawiło się także wiele interesujących pytań: „Jak radzić sobie z emocjami ?”, „Jak rozładować złość?”, „Czy tłumienie emocji szkodzi ?”, „Czym są umiejętności interpersonalne ?”, „Jak rozwijać inteligencję emocjonalną” , „Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne w czasie trwania epidemii ?”.
W czasie trwania spotkania były liczne dyskusje grupowe, a także pojawiło się wiele ciekawych pomysłów na kolejne tematy warsztatów.
Bardzo dziękuję za możliwość poprowadzenia warsztatu, który stał się dla mnie inspiracją do dalszego działania. Z pozytywną energią i uśmiechem czekam już na następny warsztat – Milena Durasiewicz