Czym różni się cyberprzemoc od tradycyjnej przemocy i co z tego wynika dla praktyki? Na to pytanie 31 maja o godz. 10.00 odpowie gość kolejnego wykładu Otwartej Akademii Online – prof. dr hab. Jacek Pyżalski
Przemoc we wszystkich jej odmianach i przejawach, jest zjawiskiem zawstydzającym społeczeństwo XXI wieku. Akty przemocy skierowane wobec innych osób są głęboko raniące i pozostawiają blizny w psychice człowieka na całe życie. Wśród wielu form przemocy z jakimi mamy obecnie do czynienia, jest również przemoc występująca w Internecie. Próba poszukiwania różnic przemocy realnej i wirtualnej będzie przedmiotem wykładu naszego Gościa, od wielu lat zajmującego się problematyką cyberprzemocy.
31 maja zapraszamy na wykład online prof. dra hab. Jacka Pyżalskiego
- godz. 10.00 – 10.30 – Czym różni się cyberprzemoc od tradycyjnej przemocy i co z tego wynika dla praktyki?
Kod dostępu do wykładu na platformie Teams: 0b61n8s
(dla studentów, wykładowców i pracowników WSH)
DOŁĄCZ DO WYKŁADU:
1. Kliknij na TUTAJ
2. Zaloguj się jako gość podając:
login: guest@wsh.pl
hasło: WSHRadom2020
(wielkość liter ma znaczenie)
3. Przejdź do kalendarza (aby zobaczyć wydarzenia – zmień tryb wyświetlania kalendarza jak poniżej) i znajdź właściwe spotkanie. Kliknij na nie i za pomocą przycisku dołącz (w prawym górnym rogu ekranu dołączamy do spotkania).
WIDZIMY SIĘ ONLINE 🙂
Jacek Pyżalski – pedagog specjalny, profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczestnik i koordynator około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy), zaangażowania online młodych ludzi (w tym koordynacja polskiej części badań EU Kids Online) oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Reprezentował Polskę w konsorcjum międzynarodowym badaczy cyberprzemocy (COST IS801), COST IS1210, dotyczącego wpływu wyglądu i wizerunku online na funkcjonowanie i zdrowie młodzieży, COST CA16297 European Network for ProblematicUsage of the Internet, zajmujących się problematycznym wykorzystaniem internetu oraz COST CA18115 – Transnational Collaboration on Bullying, Migration and Integration at School Level, podejmującym problematykę przemocy szkolnej w kontekście zjawisk migracyjnych. Autor pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży” (GWP, Sopot 2011) oraz „Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży” (Impuls, 2012). Pomysłodawca i redaktor podręcznika Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.