Udostępnij
Czy polskie firmy realizują zasady odpowiedzialnego biznesu? Jakie korzyści przynosi firmie prowadzenie odpowiedzialnego biznesu? Na te i inne pytania spróbują odpowiedzieć prelegenci debaty Społeczna odpowiedzialność biznesu, którą wraz z Urzędem Miasta Organizuje Koło Naukowe Młodych Menadżerów Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. Spotkanie obędzie się w dniu 8 czerwca 2019 r., godz. 10.30 w Aula Auditorium Primum, przy ul. Traugutta 61a.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Inicjatorem i głównym organizatorem debaty jest Koło Naukowe Młodych Menadżerów WSH w Radomiu w partnerstwie z Urzędem Miasta Radomia.
Bycie społecznie odpowiedzialnym na współczesnym rynku, oznacza inwestowanie w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska, relacje z otoczeniem firmy i informowanie interesariuszy oraz społeczeństwo o tych działaniach, co
z kolei przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa i kształtowania warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego.
Analizowany obszar jest bardzo ważny we współczesnym zarządzaniu organizacjami co potwierdza Międzynarodowa Organizacja Standaryzacyjna (ISO), która w gronie ekspertów z 99 krajów opublikowała 28 października 2010 r. normę ISO 26000. Przywołana norma nie ma formy certyfikacji lecz stanowi praktyczny przewodnik po zasadach odpowiedzialnego biznesu, zawiera wskazówki dla organizacji każdego typu. W normie wyróżniono takie obszary społecznej odpowiedzialności biznesu jak: ład organizacyjny, prawa człowieka, stosunki pracy, środowisko, sprawiedliwe praktyki rynkowe, relacje
z konsumentami, zaangażowanie społeczne.
Celem debaty jest wymiana poglądów osób zarządzających organizacjami dotyczących rozwoju CSR w śród polskich przedsiębiorstw, stosowanych narzędzi, korzyści wynikających z ich wdrożenia oraz określenia barier uniemożliwiających zastosowanie działań z zakresu CSR we współczesnym zarządzaniu.
Rozważania toczyć się będą w pięciu obszarach tematycznych tj.:
- Czy polskie firmy realizują zasady odpowiedzialnego biznesu?
- Powiązania współczesnego rynku pracy z CSR?
- Jakie korzyści przynosi firmie prowadzenie odpowiedzialnego biznesu?
- Jakie narzędzia wykorzystywane są do realizacji odpowiedzialnego biznesu?
- Rola/pomoc administracji samorządowej w rozwoju CSR?.
Pragniemy, aby wynikiem dyskusji była pogłębiona eksploracja kluczowych zadań i problemów badawczych związanych z wdrażaniem CSR wśród przedsiębiorstw na rynku lokalnym, regionalnym jak i na rynku międzynarodowym, Celem nadrzędnym Panelu jest uporządkowanie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu wśród studentów Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu.
Do udziału w debacie zostali zaproszeni i potwierdzili swoją aktywność przedstawiciele/właściciele lokalnych organizacji funkcjonujących w różnych branżach
Prelegenci:
- Pan Andrzej Stanikowski – ITM Poland Sp. z o.o.;
- Pan Jan Stańczyk – Radmot Sp. o.o. Sp.k.;
- Pani Małgorzata Patynowska – Fundacja „Dobry Duszek”
- Pan Zbigniew Sitkowski – Hydro-Truck Sp. z o.o.
- Pan Robert Kucharski – Mydlarnia „Powrót do natury”
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy kadrę naukowo-dydaktyczną, specjalistów w dziedzinie zarządzania, ekonomii, prawników, psychologów, pedagogów, etyków, bankierów, oraz praktyków reprezentujących różne organizacje lokalne i międzynarodowe. Wynikiem debaty będzie analiza rozważań poruszanych obszarów tematycznych oraz poszukiwanie właściwych kierunków dalszego rozwoju zarządzania na współczesnym bardzo konkurencyjnym rynku.
KOMITET ORGANIZACYJNY PANELU DYSKUSYJNEGO
- dr Magdalena Płotczyk – Dziekan Wydziału Prawa i Administracji WSH
- dr Iwona Kurkiewicz – WSH
- Rafał Grzeszczyk – Urząd Miejski we Radomiu
- Przewodnicząca KNMM – Monika Bielecka