Udostępnij
Biuro Kariery WSH we współpracy z Kołem Naukowych Psychologii zorganizowało warsztaty dla studentów i pracowników WSH dotyczące inteligencji emocjonalnej w aspekcie zawodowym i osobistym. Inteligencja emocjonalna zaliczana jest do kluczowych kompetencji miękkich, warunkujących efektywność społeczno-emocjonalnego funkcjonowania człowieka.
Definiowana jest najczęściej jako umiejętność rozumienia i kontrolowania własnych reakcji emocjonalnych. Taka zdolność przydaje się szczególnie w sytuacjach wymagających działań zespołowych oraz w pracy z ludźmi polegającej na kierowaniu pracownikami, nauczaniu, wychowywaniu, opiece czy terapii. Wysoki poziom inteligencji emocjonalnej wiąże się nie tylko z sukcesami zawodowymi i satysfakcją z pracy, ale również jest ważnym predyktorem zdrowia fizycznego i ogólnego zadowolenia z własnego życia. Znajomość własnej inteligencji emocjonalnej uznaje się za cenny składnik samowiedzy jednostki.
Podczas warsztatów uczestnicy poszerzyli swoją wiedzę na temat uwarunkowań inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i osobistym a także wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez dra Pawła Nowaka umożliwiającym każdemu z uczestników poznanie własnego poziomu inteligencji emocjonalnej zarówno w aspekcie ogólnym, jak i czterech jego komponentów: 1) akceptowania, wyrażania i wykorzystywania własnych emocji w działaniu 2) empatii, czyli rozumienia i rozpoznawanie emocji innych ludzi 3) kontroli nad własnymi emocjami oraz 4) rozumienia i uświadamiania sobie własnych emocji. Znajomość swoich silnych i słabym stron w tej dziedzinie sprzyja lepszemu poznaniu własnych predyspozycji psychospołecznych a także pomaga w podjęciu decyzji o co do kierunku dalszego samorozwoju i doskonalenia się.
Dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom i już dziś zapraszamy na kolejne wydarzenia organizowane przez Biuro Kariery WSH.
![]() |
![]() |
![]() |