Zapraszamy wszystkich studentów do udziału
w SZKOLENIU
„Savoir-vivre na rozmowie kwalifikacyjnej”
Szkolenie odbędzie się w dniu 19.03.2016 godz. 10:30,WSH,ul.Traugutta 61A , sala C-1
Rozmowa rekrutacyjna jest oficjalnym spotkaniem profesjonalistów, dlatego obowiązuje etykieta biznesowa. Różni się ona w kilku kwestiach od etykiety towarzyskiej. Przykładowo, o kolejności przedstawiania się i podawania ręki decyduje nie płeć i wiek, a zajmowane stanowisko. Niemniej, zawsze najważniejszą zasadą jest szacunek dla drugiego człowieka.
Na spotkaniu będą omawiane m.in.
1. Dress code
Pierwszym krokiem do sukcesu podczas rozmowy jest przygotowanie się do wyjścia, czyli dobór odpowiedniego stroju. Nie od dzisiaj wiadomo, że ?jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Na rozmowach kwalifikacyjnych obowiązuje biznesowy dress-code, czyli garnitur dla panów i garsonka dla pań. Niektóre stanowiska mogą wymagać nieco mniej oficjalnego stroju, powinno się jednak bardzo na to uważać. Ze względu na charakter spotkania, najlepiej pozostać w obszarze reguł biznesowych, decydując się na tzw. business casual. Dla panów oznacza to np. eleganckie spodnie i koszulę, a paniom pozwala zastąpić tradycyjny żakiet bluzką lub swetrem.
Niezależnie od stylu, na który się zdecydujemy, ubranie musi być czyste i schludne, a kolory i wzory raczej spokojne i klasyczne. Zawsze obowiązuje też zasada ?włosy, buty”, czyli czyste i ułożone włosy oraz wypastowane (i koniecznie zabudowane) obuwie. Dobierając dodatki również powinniśmy zachować umiar, uważając na wszystkie elementy, które mogą rozpraszać naszego rozmówcę. Kobiecy makijaż powinien być możliwie subtelny, delikatnie podkreślając urodę.
2. Punktualność, czyli poszanowanie czasu drugiej osoby.
Na umówioną rozmowę kwalifikacyjną powinno się przyjść w samą porę, czyli ani za wcześnie, ani tym bardziej za późno. Dobrze pojawić się kilka minut przed wyznaczoną godziną spotkania, ale nie wcześniej. Jeśli zdarzyła się jakaś nieprzewidziana sytuacja i na pewno się spóźnimy, wypada zadzwonić do osoby z którą się umówiliśmy. Przeprośmy za kłopot, krótko tłumacząc sytuację i zapytajmy, czy możliwe będzie spotkanie o innej godzinie. Trzeba się jednak przygotować na to, że rekruter będzie już tego dnia zajęty i konieczne będzie przełożenie rozmowy. Dlatego najlepiej wyjść z domu z odpowiednim zapasem czasu, przewidując nieprzewidywalne.
3. Przywitanie zgodne z zasadami etykiety biznesowej.
To gospodarz pierwszy się przedstawia i podaje nam rękę. Należy odwzajemnić pewny uścisk ? złe wrażenie robi tak samo zwiotczała dłoń, jak i miażdżenie palców. Dłoń powinniśmy trzymać przez 2-3 sekundy, patrząc prosto w oczy drugiej osoby. Również do gospodarza należy wskazanie nam miejsca przy stole, które zajmujemy po zaproszeniu. Nie wypada rozpierać się zbytnio na krześle. Najlepiej usiąść prosto trzymając obie, lekko rozstawione stopy na podłodze i opierając dłonie na stole. Jeśli rekruter wręczył nam wizytówkę, powinniśmy podziękować i zatrzymać na niej wzrok na kilka sekund. Następnie kładziemy ją przed sobą, a nie chowamy do kieszeni.
Szkolenie będzie przeprowadzone przez przedstawicieli agencji pracy Randstad.
Informacje: Biuro Kariery,
ul. Traugutta 61 a, pokój 103
tel/fax. 48 363 22 90 w. 45
e-mail: praktyki@wsh.pl,